5 Şubat 2012 Pazar

2011'de Neler Okumuşum?

İzlediğim filmlerle ilgili bir süredir iyi bir sistem oluşturdum. Güzel de gidiyor kendisi. Hatta selamı bile var herkese. İzlediğim belgeseller, diziler, genel videolar ve de okuduğum kitaplarla/raporlarla ilgili de bir sistem düşünüyorum ne zamandır. Lakin herhangi bir sonuca varmış değilim. Kısa yazılı başlıklar açmak pek gelmiyor içimden. Her şeye de uzunca yazmak vakit alıyor. Başlık açıp açmamak arasında ne zamandır kalıyorum öylece.

Film yorumlarını okuyanlar bilir, filmlere yorum yaparken konuları anlatmaktan nefret ediyorum. İnceleme yazmak da pek işlevsel gelmiyor, onun için çok kısa olmayan ama upuzun da olmayan yazılar yazıyorum haftalık. Zaten uzun yorum hak eden ve o hak etmişliği iade ettiğim filmlere müstakil başlıklar açıyorum. Dediğim gibi filmlerde sorun yok :)

Bu günden itibaren diğer izlentilere değil ama en azından okuduğum her kitaba bir şeyler yazmayı düşünüyorum. Her ay okuduğum kitapları ay sonunda toptan ufak ufak yorumladığım başlıklar olacak bundan böyle. Tabii müstakil başlık hak edenlerden gayri olanlar olacak bunlar. Müstakiller de aynen devam edecekler.

Amma ve lakin mevzumuz o değil şimdi. Yıl oldu 2012. Geçen haziranda dillendirmiştim, kitap okumaya başlayacağım, diye. Hatta kendimi gaza getirme maksatlı "Kitap Değil OKUmaktır Esas Olan!" ve "OKUmaya Başlıyorum..." isimli iki adet başlık bile açmıştım. Ara ara da okudum (kitap bitirmek manasında olan okumak) bu arada. Yıllık değerlendirme babında mimlemiş olalım deyu o okuduğum kitapları not edeyim dedim bloga. Okumayı düşünen varsa kitaplarla ilgili her türlü soru sorabilir. Vakit olursa bu kitaplara da birkaç satır bir şeyler karalayabilirim zaman içinde yine de. Demiş olalım.

Toplam yekûn de şu durumdaymış. 21 tanesi ardarda 4 ayda olmak üzere 28 kitap okumuşum tüm yıl. Tüm hayatında bitirdiği kitapların sayfa sayısı +-2000 civarında olan birisi olarak, geç başladığı bir yılda 5544 sayfa okumak oldukça tatmin edici. Gerisi gele, diyerekten kitap isimlerine geçelim; 

Farklı renkli olanların yazıları vardır. Üstlerine tıklayarak ulaşabilirsiniz ilgili yazılara.


Şubat
Turna ve Gayda

Mart
Ninatta'nın Bileziği

Mayıs
Son Gemi
Gül Hasreti

Haziran
Vesinye Vodi (Bahar Seli)
Puslu Kıtalar Atlası
Geç Kalınmış Bir Gün
Tod in Bagadad oder Leben und Sterben des al-Halladsch (Bağdat'ta Ölüm Hallac-ı Mansur)

Temmuz
Leon I'Africain (Afrikalı Leo)
Aşktan Öte Bir Yol
Kayıp Gül
Leyla ile Mecnun
Die Verwandlung (Dönüşüm)

Ağustos
İsimle Ateş Arasında
Siret-i Meryem
Hz. İnsan
Nun Masalları
Ben Bilal
Aşkın Gözyaşları
Yol Yorgunu

Eylül
Babil'de Ölüm İstanbul'da Aşk
Küreselleşme Korkusu ve 2001 Krizi
Samarcande (Semerkant)
İkna Odası
Işk - Ay'a Bakıp Ağlayan Adam

Aralık
Mevlana - Aşk Beni Sende Öldürür
Jerusalem
L'Etranger (Yabancı)

2 yorum:

  1. Hepsi güzel kitaplara benziyor. Aralarında okuduğum tek kitap Babil'de Ölüm İstanbul'da Aşk. Kayıp Gül ve Aşkın Gözyaşları ise adını çok sık duyduğum ama henüz okuma şansına erişemediklerimden. Ama okuyan herkesin memnun kaldığını biliyorum.:) Bu yıl daha çok okursun inşallah. :P

    YanıtlaSil
  2. Yazı yazdıklarını listeye attım hemen. Diğer kitaplara da beklerim yorumlarını. İsmini çok duyduklarım var ama şöyle güzel bir yorum gelmeden okumaya başlamam sanırım :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz blog sahibinin onayından sonra yayınlanacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...