9 Aralık 2010 Perşembe

Kitap Değil OKUmaktır Esas Olan!


Kişi başına düşen konuşma süresinde bir hayli üstlerde yer alıyor olmam, çevremdeki çoğu kişide çok fazla kitap okuduğum düşüncesi oluşturmuş durumda. Buradan açıklıyorum; 2010 Temmuzu'na kadar tüm hayatım boyunca çok az (utancımdan söylemiyorum sayıyı, zira cidden çok az) bitirmişim!!!

Bu kadar az olduğunu ben de tahmin etmiyordum. Şöyle bir saymak fikri geldi son zamanlarda aklıma ve bu sayıyla karşılaştım. Lafı geçtiğinde bu sayıyı söylediğim arkadaşlarım pek inanmadılar haliyle. Tabii okumayan biri değilim, ama kitap bitirmek konusunda görüldüğü üzere sınıfta kalmış durumdayım. Kitap karıştırmayı sever, sık sık makale okur ama kitap bitiremem.

Tabii bu okunmuş kitap sayısı meselesini durduk yere söylemedim. Genel bir yanlış algıya dikkat çekmektir niyetim ortaya kendimi atarak. Çoğu konuda yaptığımız gereksiz kutsallaştırmayı kitap konusunda da yapıyoruz. Neymiş kitap okumak evrenin sırrını veriyormuş... Kitap okuduktan sonra gerisi yalanmış... vs vs vs...

Toplamda 700'e yakın kitap edinmiş biri olarak rahatlıkla söyleyebilirim ki, kitap demek sadece harfler barındıran sayfaları matbaa marifetiyle biraraya getirip güzel bir grafikle kapaklamak değildir. O kadar çok var ki bu bahsettiğim şeyden! Ve bana kalırsa hiçbiri kitap değil bu şeylerin.

Aslında kitaba atfettiğimiz bu kutsallığın temel nedeninin okumak olduğunu hepimiz biliyoruz ama gelin görün ki yozlaşma dediğimiz nane burada da kendini gösteriyor ve temel neden olan okuma, temel nitelik vasfının birazını(!) kitaba kaptırıyor. Hal böyle olunca da fiil, öznenin/nesnenin gölgesinde kalıyor her zamanki gibi.

''Bunu yapmayalım gençler'' dedikten sonra, -artık bitirmek üzere- kitap okumaya başladığımı haber edip sevgiler diliyorum :)

5 yorum:

  1. Tanımlara bak :) Ağzına sağlık.

    Ben de 150'den fazla okumuşumdur ama ortada bir şey yok :( Dediğin gibi sadece kitap bitirmekle herhangi bir şey olmuyor.

    YanıtlaSil
  2. Şimdi inanlar filan çıkar kesin bu 11'e :D

    YanıtlaSil
  3. Dün İnsan Olmak'ı 2 oturuşta bitirdim. Bu kitabı, okumayan biri yazamaz Mehmet. Ama zaten kitap bitirmediğini söylüyorsun. Yoksa gerçekten olmaz yani. Blogdaki yazılardan da rahatlıkla belli oluyor zaten. Bazı cümlelerini 2-3 defa okumak ayrı bir tat veriyor.

    Bu arada ne alemdesin. Kaç tane bitirmişsin merak ettim :)

    YanıtlaSil
  4. @Arzu
    Olay orada zaten, OKUmanın gerçek anlamını iyice kavramak lazım diyor kısaca. Okumuşsun zaten kitabı, orada diyor ya Mehmet, "seslendirmek-konuşmak-yürümek-bakmak vs hepsi aynı şeylerdir. Ameliyedir hepsi. Bunlar anlam kazandıran şeyler olduklarında, OKUMak denen şey hepsinde birden tecelli eder" diye.

    Kitabımı geri istiyorum bu arada hemen :)

    YanıtlaSil
  5. @Büşra & Arzu
    Büşra hemen hemen:) Arzu sırada bakleyen büssürü insan var bak:)

    YanıtlaSil

Yorumunuz blog sahibinin onayından sonra yayınlanacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...