25 Mayıs 2011 Çarşamba

En İyi Diziler? Sıralamalı Filan...

Yazdıktan sonra: Sıralama yaptıktan sonra baktım da garip bir şekilde 5+3 formülü var dizi sıralamamda. +3'ler 6-7-8. sıraları değil de ayrı vurguyu hakeden yapımlar.

Bitenler
01)John Adams= Bu dizi çok ayrı yerde. İnanılmaz bir yapım. Şartsız şurtsuz, ölmeden değil sıradaki nefesi almadan izlenmeli.
02)Band of Brothers= Bu tür listelerin her zaman en başında olmayı hakeden bir yapım.
03)Rome= Her insan evladı izlemeli. Hipnoz halinde izlediğim yapımlardandı.
04)Lost= Finaline yapılan bunca eleştiriye rağmen her şeyiyle özel olmaya devam edecek benim için. Lost kadar heyecanla takip ettiğim 2. bir dizi olmayacak olabilir. O derece büyüsü olan bir yapımdı.
05)Oz= Hapishane gibi bir alanda 6 sezon bu denli güzel bir dizi çekmek herkesin harcı değil. Karakterleri inanılmaz başarılıydı.
+
-Prison Break= İlk 5'e dahil etmek diğerlerine haksızlık olur. Ama ismini hiç anmamak da PB'ye vefasızlık olur. Özellikle İlk bölümünden ikinci sezonun ortalarına kadar inanılmaz heyecanlıydı. O heyecanı çok az dizide hissetmişimdir.
-Jericho= Yayından kalkan diziler arasında çok önemli bir yerde benim için. Yarattığı dünya çok "hoştu" ilk sezon. Zaten yayından kalktı, geldi derken toparlaması neredeyse imkansızdı, öyle de oldu. Ama her daim hayrla yad edilecek...
-Heroes= İlk sezon inanılmaz büyülüydü. Hele Sylar'ın gizemli kişiliği çok ayrı bir tad veriyordu. Hele hele ilk sezonda büyük karşılaşma sahnesinin akabinde Mart-Nisan arası verilen arayı hatırlıyorum da, hayatımın en uzun 1 aylarındandı.


Devam Edenler (En Az 2 Sezon Yayınlamış)
01)Mad Men= Sago değil de 56 Denklemli İntro parçasını ben yazmış olsaydım, büyük ihtimalle parçanın ismi 58 Denklemli İntro olurdu. 58. denklem de büyük ihtimalle Mad Men=Sağlam olurdu. 4. bölümden sonra ne zaman Mad Men gelse aklıma, Sağlam kavramı beliriyor zihnimde. O derece :)
02)House M.D.= Sanırım en sevdiğim dizi bu oluyor. Halbuki bölüme müstakil hikayesi olan dizileri pek sevmem. Ama bu dizide nasıl bir senaryo ekibi varsa artık, her bölümden/sezondan sonra beğeni katmerlenmesi yaşıyorum. Sevilmese bile izlenmeli :)
03)The Mentalist= Simon Parker diyorum, yanına da Patrick Jane ekliyorum. 3. sezon finali için bile izlenir.
04)Dexter= İnatla izlemekten çekindiğim dizilerdendi. Kandan pek hazetmeyen biri olarak korku türüyle barışık değilim. Dexter'i de bu tip bir şey sanıyordum. Alakası yokmuş. Olur da benim gibi sanan varsa durmasın başlasın. Diğer diziler gibi "hele başlayalım tutarsa ona göre değişiklikler yaparız" mantığından çok her sezon önceden yazılan ve çekilen sezonlar izliyoruz. Hal böyle olunca rotası sabit gemiler gibi sağ sağlim karaya basıyoruz her ?X12'de :)
05)Fringe= Paralel evren gibi tutarlılık konusunda son derece sıkıntılı bir konu üzerine belki de yapılabilecek en güzel dizi. Sırf 2. sezon finali için bile izlenir. 3. sezon finali biraz kekremsi ama olsun, mükemmeliyetinden bir şey koparamadı.
+
-The Big Bang Theory= Sheldon Cooper gibi efsane bir karaktere sahip olması yeter de artar bile. Böyle karakter duymadım görmedim :)
-Breaking Bad= Dram türünde çok başarılı. 3. sezon finalinden sonra beklemesi gerçekten zor...
-Sons of Anarchy= 3. sezonun da katkısıyla kalite olarak diğerlerinin yanında pek tutunamaz belki, ama izlemesi çok keyifli.


Yeni Diziler (En Çok 1 Sezon Yayınlanmış)
01)Boardwalk Empire= Geçtiğimiz senenin açık ara en iyi draması. Mad Men sevenler bunu da sevdi (yazar burada 56 Denklemli İntro parçasına atıfta bulunmaya çalışıyor :)), diyelim geçelim şimdilik.
02)Game of Thrones= Malumunuz bu sene Nisan ayı yeni diziler ayıydı. Büyük umutlarla beklediğim bu yeni diziler arka arkaya birer birer hayal kırıklığına uğratırken aralarından güneş gibi doğdu. O karanlık geceyi bir anda gözleri kamaştıran parıl parıl bir gündüz yaptı. Daha ne diyeyim :p
03)The Big C= Laura Linney ve Oliver Platt gibi çok iyi oyunculara çok eğlenceli/hüzünlü bir senaryo eşlik ediyor. 13 bölümlük ilk sezonu öyle bir tad bıraktı ki anlatılmaz. Sezon finalini her insan izlemeli...
04)Luther= İlk sezonu bölüm sayısının aksine çok etkiliydi. Uzun yıllar sürmesini isterdim ama kısa bir 2. sezonla bitecek sanırım. Kesinlikle izlenmeli. Genelde 6 bölümlük ilk sezonda 4. ve 5. bölümler beğenilmemiş oluyor. Halbuki finale çok katkısı olan bölümlerdi. Diyeceğim o kadar beğenmeyenleri bile beğenmiş varsayıyorum :D
05)Spartacus: Blood and Sand= Spartacus'u hepimiz az çok biliyoruz tarihten. Ne olacak ne edecek hepimizin malumu. Buna rağmen dramı, aksiyonu, karşılaşmaları... çok kaliteli bir ilk sezon izledik. Bozmadan giderse efsanelerden olur.
+
-Shameless (US)= Geçen senenin jokerlerinden. Çok rahatsız edici sahneleri oluyor ama çok komik. İngiliz versiyonunu bile izleyesim var sezon arasında.
-The Killing= 2011'in jokeri bu da. Tanıtımlarından sonra beklemeye başlamıştım ama bu kadar güzel bir dram olacağını hiç düşünmemiştim. Bu kadar beğenme sebebim beklenti düşüklüğüm de olabilir ama şuan 9. bölümde ve devamlı üste koyuyor.
-Raising Hope= Çok sıcak yapımlardan. Sezon sonuna doğru çok güzel oturuyor senaryo. Kalite olarak bu saydıklarımın hepsinden aşağıda ama izlemesi gerçekten zevkli.

Not: Animeler görmezden gelinmiştir.

20 yorum:

  1. Daha önce yapmaman ziyan olmuş gerçekten. Eline sağlık çok güzel kaynak olmuş.

    YanıtlaSil
  2. hocam seni hiç tanımıyorum. dp'de falan görüyorum yorumlarını. diyorum ki carnivale diye bir dizi var çok seversin bence sen onu. bak kendi izlemediğim diziyi sana öneriyorum. sen üslubuna, beğenine çok oturuyor kafamda. söyleyesim geldi.

    YanıtlaSil
  3. Carnivale iyi hoş da iptal dizilerden sanırım o. Sonu bağlanmıyor vs diyorlar. Onun için pek izleme taraftarı değilim. Ama çok iyi yorumlar da var. Bakalım nasip :) İzlersen yorum alalım yine de.

    Nick nedir bu arada?

    YanıtlaSil
  4. yok hocam. anonim seçeneği koymuş adamlar. bunun gizemi güzel. anonimim ben.

    zaten 40dklıklarda sorun yok. hepsi gayet nefis yapımlar ama komedi ben yeterli değil gibi. modern family, community, the office, parks and recreation, arrested development gibi yaratıcı, ödüllü, zeki yapımları tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  5. üniversite sınıf arkadaşlarından biri tavsiye etti blogunu. cidden güzel bir dilin var. ama baktım da son zamanlarda başlık açılmamış fazla. umarım daha fazla yazarsın.

    şu ufak yorumlaı okuyup da izlememek mümkün değil. sıradan başlayalım :)

    YanıtlaSil
  6. @Adsız 1
    İyi bakalım :)
    Modern Family çok iyidir bu arada da izlediğim tüm dizileri yazmaktan öteye yeri ayrı olanları yazdım. Yoksa çok iyi diziler var. Bir de bir komedi dizisi ne kadar sağlam olursa olsun bir dramanın yanına pek yaklaşamaz havası hakim bende sanırım :)

    @Adsız 2
    Hangi üniversite :D
    Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  7. @HaTTaB
    Uludağ Üniversitesi.

    YanıtlaSil
  8. Yazıyı bile bitirmedim. İlk 4-5 diziyi okudum, şimdilik 2-3 aylık dizim belli oldu :)

    Ağzına sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Rome nin finali ennfesti. Geçen yaz ben de hipnoz vaziyette sonunu getirdim:)

    YanıtlaSil
  10. Dexter'ı süper tanımlamışsın abi. Sırf şu cümle için izlemeyi düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
  11. Dizi aranırken buldum yazıyı, çok yardımcı oldu, çok güzel özetlemişsin hepsini. Ama bu sefer de hangisini izliyim derdindeyim :)

    YanıtlaSil
  12. @Ahsen
    Ben yazıyı okuyunca Fringe'e başladım. Süper gidiyor şuan. Şans verin bence.

    YanıtlaSil
  13. Game of Thrones'i izlemeyi düşünüyordum, bu yorumdan sonra affetmem de indirme olayı çok zorluyor beni yaaa.

    YanıtlaSil
  14. Hocam yazılarınız çok güzel, keyifle okuyorum. Keşke herkes de yazmaya, kendi fikirlerini belirtmeye uğraşsa. Yazmak güzel bir şey neticesinde.

    YanıtlaSil
  15. DP de blog linkini gördüm ve blogunu beğendim diyebilirim.Şu konuda kişisel bir yorum istiyorum.John Adams dizisini buradaki yazıya güvenerek indirdim ve duruyor.İzlemek için tereddütteyim, bir kıvılcım gerekiyor sanırım.Tarihi dizileri seven biriyim.1.30 saatlik bölümlerle sıkmadan çok iyi ve bilgilendirici bir seyir sunuyor mu?

    YanıtlaSil
  16. @aslan7
    John Adams tamamen bir biyografik yapım. Ve gerçek manada bir drama. Çok sağlam bir yapım ama her izleyiciye yönelik değil. Hani hikayesi tempolu, kurgusu destansı yapımlara aşina ise izleyen aradığını bulamaz John Adams'ta. Zira böyle bir şey vaad etmiyor. Ama her şeye rağmen izlenmesi lazım bence. Çok dizi izlemiş biri olarak söyleyebilirim ki, izlediğim en kaliteli yapımlardan biri. Bence sevmeyecek olsanız bile izleyin :)

    YanıtlaSil
  17. @HaTTaB
    Dostum ilk iki bölümünü izledim ve çok iyi bir yapım olduğu belli oldu John Adams'ın.Tarihi merak ve bilgilendirme açısından da iyi bir dizi benim için.Tavsiye için tekrar teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  18. @aslan7
    İzlemene ayrı sevmene ayrı sevindim :) John Adams gerçekten gözardı ediliyor. He izlenişinde sevinirken buluyorum kendimi :)

    YanıtlaSil
  19. bu kadar dizi arasında doctor who dan bahsetmemek haksızlık olur.doktorla amy pond un uzay ve zamandaki yolculukları,
    izlenmeye değer bir bilim kurgu dizisi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doctor Who evrenine henüz kapsamlı bir dalış yapmadım. Yapacak gibi de değilim sanırım. Eski serinin çevirisini bekliyordum bir süredir öyle duruyor.

      Bu arada liste çok eski gibi gözüküyor, bir ara güncellemek lazım sanki :)

      Sil

Yorumunuz blog sahibinin onayından sonra yayınlanacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...