25 Eylül 2011 Pazar

24 (2001-2010) - Biri Aksiyon Dizisi Mi Dedi?


Uzun uzadıya diziyi anlatacak değilim. Zaten bilen biliyordur dizinin konseptini, cinsini, türevini...

Geçtiğimiz haziran ayında, yıllardır ısrarlı bir şekilde izlemediğim bu diziyi sonunda aradan çıkarmaya niyetlendim. Gerçi kaç defa niyet ettim hatırlamıyorum bile. Her dizi bitişinde bir şekilde önümde duruyordu. Dizi devam ederken de izlememek için nedensiz bir sebebim vardı. Açıklayamıyorum ama sanırım o zamanlar bu süper gücü olmayan süper kahraman olaylarına fazlasıyla uzaktım. Bu tanıma Jack Bauer'den de fazla uyan eleman yoktu o zamanlar. İşte böyle yıllar geldi geçti ama artık en son The Event kazasından sonra, aksiyon çekti canım. Yılların getirdiği aşinalığın da yardımıyla bir çırpıda başladım bu sefer 24'e.

Öncelikle şunu söylemem lazım. 24 inanılmaz bir dizi. İzleyen-izlemeyen herkesin bildiği formatı, ciddi biçimde etkileyici. Bir dizi düşünün ki, tüm sezonu bir (1) günü anlatsın. Ve bunu inanılmaz biçimde akıcı yapsın. Düşünebiliyor musunuz, her bölüm sadece 60 dakikayı anlatıyor. Gerçek zamanlı derdik ama izlemeden anlaşılmıyormuş. İzlemeden, okumadan, görmeden, duymadan biliyorum dememek lazımmış :)

İlk sezonu bitirdikten sonra 3.5 aylık bir ara verdim diziye. Sonra 2. sezonu izlemeye başladım ve şuan itibariyle 2. sezonu bitirmiş bulunuyorum. 3.5 ay ara vermemin tek nedeni, yorgunluktu. Dizi inanılmaz tempolu ve tüm sezon aynen devam ediyor bu tempo. Hatta artarak... İlk sezonu izlerken ciddi manada yoruldum. Sonra 2. sezona başladım ve fark ettim ki bu diziyi haftalık olarak izlememek iyi bir kararmış. Haftaya ki bölümü beklemek ölüm olurdu kesinlikle.

Bunu söylerlerdi de inanmazdım. Siz de bana inanmazsanız buyrun izleyin. Ama dediğim gibi aralara 3 ay hadi olmadı en az 2 aylık aralar atın. 3. sezonu ocak gibi izlemeyi düşünüyorum. Anca atarım bu etkiyi.

Dizinin her bir şeyi olan Kiefer Sutherland, resmen döktürüyor. Zaten iyi oyuncudur ama şu izlediğim 48 bölümlük performansı gerçekten üst düzey. Daha ileriki sezonlarda aldığı ödülleri de düşününce bu performansının daha da artacağı kesin gibi. Bu abinin eline silah feci yakışıyor. Şimdi 24'ten bahsediyoruz. Elisha Cuthbert'ten bahsetmemek olmaz. Sanırım ki bu dizi sayesinde kazandı Hollywood bu ismi. O da üzerine düşeni fazlasıyla yapıyor şimdilik. Bakalım önümüzdeki sezonlarda varlığı ve yokluğu ne katıp ne götürecek...

Bu arada dizi 8 sezon! Biteceğini de sanmıyorum bu hızla ama bakalım... Şöyle hareketli bir dizi arıyorsanız tek geçerim. Durduğunuz kabahat, aramayın başka dizi filan :)

5 yorum:

  1. Aynı durumdaymışız. Ama ben hala başlamadım. İlk sezonu bir deneyelim bakalım :)

    YanıtlaSil
  2. Çok oldu izleyeli :)

    YanıtlaSil
  3. Okullar da başladı, diziye başlarsam kesin kalkamam başından :) 8 sezon diyorsun yavv.

    YanıtlaSil
  4. Hep böyle yapıyon. Tam sıkılmışım ne izliyim diye. Önüme düştü valla yazı :) 8 sezon çokmuş ama ya.

    YanıtlaSil
  5. ben 8 sezonu birden izlemiş biri olarak konuşuyorum her sezon bir önce ki sezondan daha tempolu geçiyo hani uzadıkca kötüleşen bir dizi değil malesef ki 8. sezon son yani geçen sene bitti ama 24 bitmedi tabi ki finali bir film ile yapılacak sanıyorum 2013 de çıkacak diye hatırlıyorum ayrıca şu an tam hatılayamıyorum ama sanırım 6. sezon ile 7. sezon arasında bi film var yani 6. sezon bitince izlemenizi tavsiye ederim 24:redemption diye filmde 3 saati anlatıyor yani dizi gibi dakika dakika ilerliyor. aksiyon severlerin kesinlikle izlemesini tavsiye ediyorum tek kusuru var malesef o kadar üst seviye aksiyon ve kurguya doyuyorsunuz ki başka bir aksiyon artık sizi kesmiyor...

    YanıtlaSil

Yorumunuz blog sahibinin onayından sonra yayınlanacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...