12 Kasım 2010 Cuma

How To Train Your Dragon (2010) - İzlenesi Animasyonlardan...


Bir sinemasever olarak söylemekten çekinsem de bazı film türlerini hiç sevmem. Bu türlerin başında da korku, gerilim ve animasyon gelir. Hayatın her alanında sınırsızlığı savunmaya çalışan biri olarak, bu durumun büyük resimde pek de tutarlılık sergilemediğini farkederek, sözkonusu üç türün üstüne gitmeye çalışıyorum uzun zamandır. Genelde 'haklıymışım yahu, ne diye zorluyorum ki' gibi replikler atıyorum izlentilerden sonra ama bazen de bu gibi hoş filmlerle de karşılaşmıyor değilim.

Yakından tanıyanlar bilir, sıkı bir fragman takipçisiyimdir. Bu filmin fragmanıyla geçen sene, tam da Avatar'a bilendiğim dönem tanışmıştım. O zamandan beri Avatar'ın animasyonu diye kaldı aklımda. 3D+Imax olması, karada geçen sahne sayısının kıt olması, bir an durmayan aksiyona sahip olması vs vs gibi faktörler sağlamış olabilir sanırım bu düşünceyi.

Gerard Butler, Jay Baruchel, Craig Ferguson ve son dönemde parlayanlardan Jonah Hill'in seslendireceğini de öğrenince iyiden iyiye 'gelsin de izleyelim filmleri' arasına aldım How To Train Your Dragon'u. Ama bir türlü nasip olmadı sinemada izlemek. Bulunduğum yerde dublajlı yayınlanması bir hayli etkiliydi gitmeyişimde. Sanırım  bir de çocuklarla aynı salonda film izlemek pek uymuyor bana. Artık tam izleme listeme koymuştum yavaş yavaş sıra bu filme geliyordu ki, misafirliğe gelen bir velet tüm planlarımı altüst etti. 'Film istiyorum da film istiyorum' diye tutturunca, 'hem ben de izleyecektim nasılsa' diyerek başladık izlemeye. Hem türkçe dublajla hem de bir çocukla :D

Sert, mert, vahşi, hööö Vikinglerimizin yaşam alanlarına dadanmış ejderhalarla giriştikleri kadim mücadelenin öyküsü, şeklinde özetlenebilecek bir konuya sahip film. Klasik Viking portresine sahip liderin çelimsiz oğlunun tüm klana verdiği hayat dersi de anakonunun yanında bonus olarak küçük dimağlara elbet ilişmiştir.

Filmimizin kahramanlarından biri de Taruk Macto dolaylarından Toothless. Bu da diğer ayrıntılarla birleşince fragmandan edindiğim çizgi-Avatar imajını destekler mahiyette.

Film bir kere çok komik. Gülmeyen olursa benden hesabını sorabilir :) Mükemmel Türkçe dublajları arasına kolaylıkla koyabilirim filmi. Dublajlı izlediğime hiç pişman değilim bu yüzden. Aksiyonunun da tatmin etmesi puzzleyi tamamlıyor ve böylelikle kesinlikle izlenmesi gereken animasyonlar arasında yerini alıyor How To Train Your Dragon.

Gişeden elde ettiği 500 milyon dolara yakın mükemmel hasılatı ve 8 kitaplık bir serinin ilk kitap uyarlaması olması sıradaki filmlerin geleceğini de garanti etmişken bence kaçırmayın bu filmi. Çevrede ufaklıklar varsa onları da nasiplendirin derim :)

4 yorum:

  1. Bu filmi izlemek istiyordum :) şimdi kesin izleyeceklerimin arasına girdi.
    Yazdığın yazılarla bize başka şans bırakmıyorsun ki!. (:

    YanıtlaSil
  2. Ufaklık kaç puan verdi:) Senden süper geçer bi puan almış film, ama ufaklığınkini de merak etmiyor değilim:) Sen kritiğini yapmışsındır illa:)

    YanıtlaSil
  3. Çok sevdim filmi. Aklımdaydı zaten sen de önerince dayanamadım :)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzeldi ve de komik :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz blog sahibinin onayından sonra yayınlanacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...