21 Kasım 2010 Pazar

Fifa: 2010 Yılının En Güzel Golü???


Bu hafta itibariyle Fifa'nın bu seneki en güzel gol yarışması resmen başlamış bulunuyor.

Hep 'biz Türk'ler tarihten ders almayız abi' derdik ama belli ki yalnız değilmişiz bu konuda. Time dergisinin 'Yüzyılın İnsanları' anketinin liderler bölümünde olayı birazcık abartarak ilk üçe Atatürk-Mustafa Kemal-Mustafa Kemal Atatürk isimlerini yerleştirmiştik. Oylar geçersiz sayılmıştı tabii ki bu sonuçtan sonra :D

Bu durumdan ders almadıklarını, 2010 için düzenlenen 'Yılın İnsanı' anketinde Recep Tayyip Erdoğan'ı aday göstermekle ispatlamışlardı. 25 kişi arasında hızla birinciliğe yerleşmişti Tayyip Erdoğan. Bu saatten sonra da inmez sanırım. En yakın rakibine oy olarak tur bindirmiş gözüküyor. Hala oy vermek isteyenler için ilgili linke buyrun.

Bunları, Fifa'nın anketinde Hamit'in Türkiye milli takımıyla attığı golün de adaylar arasında olması sebebiyle hatırlattım :) Sonucu herkes tahmin ediyordur sanırım. Büyük ihtimalle değil kesinlikle Hamit birinci çıkacaktır anketten. İzlemek ve oy vermek isteyenler için linke buyrun.

Diğer adaylara bakacak olursak. Çok güzel goller mevcut;
1-Hamit Altıntop: Hepimiz zaten biliyoruz bu golü. Kornerden gelen topa, ceza sahası çizgisinin hemen dışından gelişine vurulan mükemmel bir şut ve neticesinde çok güzel bir gol.
2-Matthew Burrows: Tamam genelde gollerin çoğu şansa atılır ama bu gol harbiden balık. Kanattan yapılan ortaya topuk vole...
3-Linus Halleniu: Van Basten desem, aklınıza ne gelir? 'Tabii ki 88 Avrupa Kupası'nda Soyvetler'e attığı o mükemmel gol' diyenleri duyuyorum. Evet o  golün familyasından işte bu. Ama bana kalırsa daha güzel. Bunda adam geçmek de var...
4-Lionel Messi: Klasik Messi golü. Bence bu tür goller artık aday olmamalı. Bir insanın yolda yürümesi ne ise Messi'nin bu tür goller atması da aynı şey benim gözümde :D
5-Samir Nasri: Kanatta kendi çapında takılırken bir anda içeri girip şık bir gol atıyor Nasri. Adam geçmek, sizin için önemliyse gollere güzellik atfetmekte, bu gol size bir hayli şuh bakışlar fırlatacaktır :)
6-Neymar: Akmalı-atmalı gollerden. 'Şimşek hızıyla ceza sahasında beliren bir cismin topla fileleri buluşturması sendromu' şeklinde tanımlayabiliriz :)
7-Arjen Robben: Bu adama geniş alanda yakalanırsanız atfetmez abi. Akıyor, geçiyor, atıyor...
8-Siphiwe Tshabalala: Dünya kupasını izlerken canlı canlı görmüştüm bu golü ve aklıma hiç gelmemişti bu tip bir ankete aday olabileceği. Bana göre en zayıf adaylardan.
9-Giovanni Van Bronckhorst: Dünya kupasını izlerken bunu da canlı görmüştüm. Diğer denk geldiğim golün aksine bunun adaylıktan öteye bu tür bir anketi direkt kazanacağını söylediğimi hatırlıyorum. Hagi'nin Monaco'ya attığı golün 2010 versiyonu diyebiliriz. Ama spiker bu sefer 'Van Bronckhorst, Van Bronckhorst, Van Bronckhorst ...... Van Bronckhorst' dememişti :D
10-Kumi Yokoyama: Vee güzel bir sürpriz. İsmini duyduğumda 'Fifa, bayan futbolunun ismi duyulsun diye eklemiştir kesin' demiştim. İzledikten sonra hafif bir duraksadım. Abla atmış valla. O nasıl gol abi? Bildiğin bayan Maradona :)

Tüm bunlardan sonra 2-3 adayın arasında çekişme yaşanacağını düşünüyorum. Ama Hamit şimdiden tebrikleri kabul etmeye başlasın derim :D

Not: Yukarıdaki resim temsili bir 'mükemmel şut'. Sonra 'vayy efendim bu şeyin(!) ne alakası var konuyla' demeyin :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz blog sahibinin onayından sonra yayınlanacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...