6 Kasım 2010 Cumartesi

Kurtlar Vadisi Filistin - Eee Bunlar 3 Kişi, Hani 1 Türk Dünyaya Bedeldi!?


Filmin çekilen kısmının külliyen yanmasından sonra komploları duymaya başlamıştık. Ne de olsa tüm dünya birleşip bize, özellikle de pana filme, komplo düzenlemekle meşguldü. Neyseki çekimler bitip ilk fragman yayınlandı da, komplosavar kulaklıklarımızı çıkarabildik. Zira belli bir yerden sonra çekilmiyor...

Benim Kurtlar Vadisi'yle ilk tanışmam Deli Yürek'in sondan bir önceki sezonunda Osman Sınav'ın Deli Yürek'i bitireceğini söylemesine dayanıyor. İçimden 'bu adam deli mi, ne diye bitirsin böyle canımgidi diziyi' gibi saf çocuk replikleri geçirdiğim bir dönemde, Kurtlar Vadisi adında bir dizi yapmak istediğini söylemişti. 'Heaa yeni dizi gelecekse olur bak' demiş ve bir yıl sonra büyük beklentilerle başlayan Vadi'ye kaptırmıştım kendimi.

Dizinin gerek emperyalizm karşıtlığı gerekse o yaştaki birine gerçek vatanseverlik gibi gelen şovenizm temalı omurgası, sevip saydığım projelerden olmasını sağladı Kurtlar Vadisi'ni. Tabii zamanla yaş kemale erince hukukun üstünlüğüdür, dünya gerçekliğidir derken dizi yavan gelmeye başladı. Ve en sonunda geçen sene başında diziyle yollarımı ayırdım. Hala her hafta gelen yeni bölümleri arşivlemeye devam ediyorum, gün gelir izlerim diye ama gitgide uzaklaştığımı hissediyorum bu düşünceden. Sadece filmleriyle ilgilenerek ilerlemek daha kolay gelmeye başladı da :)

Muro filmini tamamen hafızamdan silerek, bu kadronun filmlerini sevdiğimi söyleyebilirim. Kurtlar Vadisi Irak ve Kurtlar Vadisi Gladyo filmleri Türkiye standartlarına göre bir hayli iyi filmlerdi. Bu sebeple istedikleri kadar kötü film çekmiş olsunlar Kurtlar Vadisi Filistin'i, yine de izlemememi sağlayamazlar :) Gelen fragmanla beraber ilk iki filmden aşağı kalır yanı olmadığını seziyorum ama tabii fragman her zaman sağlam bir referans değil. 28 Ocak 2010'u bekleyeceğiz mecbur.

Fragmana değinecek olursak; filmde Mavi Marmara Vahşeti özelinde İsrail-Filistin olayına değiniliyor. Bırakın iyi-kötü film scalasındaki yerini, sırf bu olayı konu etmesi bile filmi gözümde saygın bir yere koymamı sağlıyor. Kamerayı elin oğlu bu denli etkili propaganda aleti olarak kullanıyorken, bizim bu alanı pas geçiyor olmamız çok büyük bir eksikliktir öteden beri. Bu açığı kapatması bile yeterli şu durumda.

Türk izleyicisi olarak öteden beri garip eleştiri kalıplarımız var; 'bu zaten Yeşilçam'da olur bir tek', 'Battalgazi, Malkoçoğlu musun mübarek' vs vs vs. Her filme eleştiri yapılabilir, yapılmalıdır da ama gidip Rambo filmlerine hayran çocukluk dönemi geçirip, 24 dizileriyle ergen dönemini devam ettirenlerin Türk filmlerini bu şekilde eleştirmeleri cidden garip geliyor. Hepsini aynı şekilde eleştirenlere lafım yok, hatta onlarlayım ama bu iki yüzlülük cidden çok kötü gözüküyor dışardan bakılınca. Bir zahmet bu eleştiri damarını keselim artık.

Eleştireceksek, ''eyvAllah Polat abimiz çok abartılı. Irak'ı kurtardı şimdi de gözünü Filistin'e dikmiş. Biliyoruz ki 100 dakika civarında onu da kurtaracak. 'Ben pokemonum deyip balkondan atlayan' çocuklar gibi, bunu izleyen bazı gençler de 'ben Polat'ım gelsin len ne kadar mossad varsa' deyip türlü saçmalıklar yapacak duruma gelebilirler. Ama bu tüm sinemanın ortak handikapı.'' en iyi formatı bu tip olan savunmaları eleştirelim. Hukukun üstünlüğünden dem vurup 'bir dahaki film de Kurtlar Vadisi Viyana olsun tamam mı, gerçekte yapamıyoruz bari sanal olarak tatmin olalım' diyelim :)

Fragmanla beraber Erdal Beşikoğlu'nun da kadroya dahil olduğunu öğrendim. Nedense bugüne kadar oynadığı yapımlardan mıdır nedir, bu kadroya yakıştıramadım. 'Gitsin pisikopat valicilik, pisikopat polisçilik oynasın, ne işi var bu filmde' derken 'eureka eureka' haykırışlarım bu düşüncemi silip yerine 'Pana Film bu işi cidden biliyor. Erdal Beşikoğlu deyince akla ilk pisikopatlık geliyorken, pisikopat bir komutanı ondan daha iyi kim oynayabilir ki?' düşüncesi geldi. Şuan için performansından şüphemiz yok.

Fragmanı izleyen neredeyse herkes farketmiştir ki, müziğimiz çakma. Inception'un o mükemmel gerilim soundu harbi harbi araklanmış. Yüzümde kendiliğinden oluşan acıma çeşnili bir gülümseme oluşturdu bu durum. İnsanda biraz onur olur diyorum. Tabii hemen arkasına da ekliyorum, Hans'tan izin almışlarsa özrümü şimdiden iletmiş olayım kendilerine.

Son olarak fragmanda bomba replikler var. Ben üç tane yakalayabildim, hemen ertesinde Allah Allah, yürü beaa nidaları attığım :)
1- Biz hasta olacak çocuğu cephede bile öldürmeyip düşünen milletiz. Sabrederiz, hata yaptığını anlar deriz. Sabrederiz, adam olur deriz. Baktık olmuyor, gökten kurban inmesini beklemeyiz. Masumun tek teline dünyayı kurban ederiz.
2- Kaypak İsrail askerinin 'Niçin geldiniz İsrail'e?' sorusuna Polat'ın 'İsrail'e gelmedim, Filistin'e geldim' demesi.
3- Bu toprakların neresi size vaadedildi bilmiyorum ama ben sana altını vaadediyorum!!!

İşte Kurtlar Vadisi Filistin Fragmanı

6 yorum:

  1. Fragman güzel, bekliyorum şahsen.

    YanıtlaSil
  2. Kurtlar Vadisi'ni izlemedim filmlerini de izlemeyeceğim :)

    YanıtlaSil
  3. Kurtlar Vadisi'ni izledim filmlerini de izliyorum. Bunu da izleyeceğim :)

    YanıtlaSil
  4. @Burak
    Fragman cidden güzel. Hele de ilk fragman böyleyse...

    @Büşra
    Dizi neyse de arada sırada filmlere bakıver Bence :)

    @Merve
    Sen de mi bıraktın diziyi :)

    YanıtlaSil
  5. Dün sinemada gösterdiler fragmanı. Çok güzeldi. Ben seviyorum Kurtlar Vadisini abi :)

    YanıtlaSil
  6. yazdiklarinizi cok begendim. dediginiz gibi, sadece mavi marmarada yasananlari konu olarak ele almasi bile yeterliydi... güzel bir aksiyon filmi idi

    YanıtlaSil

Yorumunuz blog sahibinin onayından sonra yayınlanacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...