12 Mart 2012 Pazartesi

Shotgun Stories (2007) | İntikam Kötü Şey...


Son zamanlarda bağımsız film kulvarında varlığını iyiden iyiye hissettiren bir abimiz var. İsmi Jeff Nichols. Ne zamandır bu ilk filmini izlemek istiyordum ama alt yazı sorunu vardı ve şöyle ağız tadıyla izleyemiyordum. Gerçi İngilizce alt yazı ile biraz bakınmıştım ama o şekilde izlemeyi ön izleme gibi saydığımdan tam bir izleme olarak addetmiyorum. Hasılı sonunda izleyebildik.

Shotgun Stories de diğer Jeff Nichols filmleri gibi başrolünde Michael Shannon'u ağırlıyor. Aralarında güçlü bir kankalık müessesi var sanırım. Zira gerçekten takıntı halini almış gibi gözüküyor bu filmlerinde oynatma durumu. Allah sonlarını hayr etsin ne diyelim :)

Bu abimizi (Michael Shannon) sayısız filmdeki sayısız güzel performansıyla tanıyoruz ama şu aralar en tuttuğum dizilerden olan Boardwalk Empire'deki muhteşem performansıyla vurgulama taraftarıyım. Son zamanlarda en sağlam yazılmış yan rollerden biriyle karşımızda bu dizide. Diziye gerçekten bir şeyler katan karakterlerden biri ve gerektiği gibi belki de gerektiğinden bile fazla bir performans sergiliyor. İzlemeyen varsa Boardwalk Empire'yi kesinlikle öneririm. Çok ama çok üst düzeydir kendisi. Ve sinema ile dizileri bir arada götüren bir sinemaseverseniz izlememeniz kabul edilebilir bir eylem türü değil nazarımca. Yazar burada harbiden abartmıyor. Yok yani abartsa bilirim. Öyle bir şey yok.


Film, bağımsızlığını daha ilk saniyelerden belli ediyor ve son dakikasına kadar bu belli edişe bağımlı(!) ilerliyor. 90 küsur dakikalık filmde tek bir sahnede bile az biraz aksaklık, ucundan tökezleme görmedim. Bununla beraber üzerine kurulduğu fikri izleyiciye ulaştırmak için seçilen yolun kavisleri, haddinden fazla eksik. Bu kadar düz bir anlatım, üst düzey bağımsız filmler için yetersiz olsa da, bir ilk film için mucize bile sayılabilir. Bu sebeple olumsuz bir durum tonunda söylemiyorum. Lakin bu şekilde ilerlemesi yönetmen için pek hayırlı olmaz kanaatindeyim. Gerçi bu tür bir ilerleme yok gibi. Zira bu senenin en büyük sürprizlerinden olan Take Shelter'ı çekmiş durumda. Bakacağız nasıl bir filmmiş o da. Ama inanıyorum güzel olduğuna. Bu filmde oldukça göz kırpmış açılıp saçılacağına dair.

Dingin ve de vurgun bir film izlemek isteyenlere rahatlıkla önerebileceğim bir film Shotgun Stories. Sadece oyunculuklar için bile izlenir, der puanı veririm;

5+ / 10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz blog sahibinin onayından sonra yayınlanacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...