24 Eylül 2012 Pazartesi

Serpico (1973) & 21 Jump Street (2012)


Polis teşkilatıyla bu açıdan alakadar izlediğim ilk film olabilir Serpico. Şöyle bir düşünüyorum, daha öncesinde izlediğim yok sanırım. O sebeple sinema ile tanışmamı sağlayan filmlerden diyebilirim Serpico'ya. Hatta o kadar etkilemiştir ki film zamanında, sakal takıntımın sebeplerinden biri bu film bile olabilir. Bu izleyişimde bu geldi aklıma :) Zira yine düşünüyorum da, Al Pacino'nun şu halinden daha karizmatik bir sakal bıyık kombinasyonu yerleşmemiş şimdiye kadar zihnime. Bir insan evladına, hele ki Al Pacino kadar çirkin birini dahi insana benzetiyor, daha fazla yakışamaz sakal.

Şimdi filmi sırf sakal bağlamında bitireceğiz yorumu, olmayacak :)

Kokuşmuşluğa doğru dik duruşlara dair enfes bir filmdir Serpico. Sanırım taze bir nefes edindim bu izlememle. Sistemin tüm çarpıklığına rağmen her zamanda her mekanda illa doğru insanların olabileceği inancıma bir destek gelmiş olabilir. Sırf bu açıdan bile fazlasıyla mühim bir film oluyor kendileri.

Filmin asıl olayı Al Pacino'nun dikkat edilesi oyunculuğu tabii ki ama Sidney Lumet'i anmadan da olmaz. Böyle büyük ustaların varlığına ne kadar şükretsek az. Sinemaya kazandırdığı kaçıncı köşe taşı bu film saymak bile istemiyorum. Abinin filmlerini izleyiniz, derim daha da uzatmadan puanını veririm;

Serpico (1973) 7+ / 10




Komedi türünün son yıllardaki verimsizliği malumumuz. Yılda 5 tane gülünecek film çıkarsa, şanslı sayıyoruz kendimizi. Bunun bir sonucu olarak remakelere sarılıyor Hollywood. Bu senenin dikkat çeken remake komedilerinden biri de 21 Jump Street idi. 80'li yılların aynı isimli ünlü dizilerinden birinin uyarlanması olduğundan, özellikle de dizinin başrolünde Johnny Depp olduğundan dikkat çekti tabii film.

Pek beklentim yoktu esasında. Jonah Hill tamam da Channing Tatum'un komediye gitmeyeceğini düşünüyordum. Biraz da kasık havası var ki iyiden iyiye uyuzum o hallerinden dolayı kendisine. Ama olmuş bea. Ciddi ciddi olmuş. Hem film olmuş, hem de ikili fazlasıyla uymuş.

Filmde en az 5-6 kere harbiden güldüm. Filmin kendi mizahı süperdi. Değişen zamanlar konsepti göz dolduracak kadar güldürdü. Star Wars'lar... çevreciler... Glee :D Süperdi hepsi.

Devamı da gelecek tabii. Gelsin, izlerim. Gerçekten bu kadar güleceğimi hiç tahmin etmemiştim. Sanırım son yılların en tersten vuran komedisi oldu benim için.

Johnny Depp'in az biraz olsa da gözükmesi bir hayli güzeldi :)

21 Jump Street (2012) 6+ / 10

1 yorum:

  1. Seripco'yu okudum fakat bir türlü izleyemedim. Hımm, bu yorum ve bu puandan sonra merakım arttı.

    YanıtlaSil

Yorumunuz blog sahibinin onayından sonra yayınlanacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...