21 Aralık 2010 Salı

Centurion (2010) - Romalı Kaç, Pikt Tut...


Centurion kısaca, bir yüzbaşı ve arkadaşlarının Pictlerden kaçışı üzerine kurulmuş vasat bir film. Filmin ismi de buradan geliyor; Roma İmparatorluğu ordusunun yüzbaşısı anlamına geliyor Centurion. Konuyu bilmeden izlerseniz çok şey bekleyebilirsiniz diye söyledim, zira ben bambaşka bir şey bekliyordum. Devasa orduların çarpışmaları, bu orduların çarpışmaları esnasında kahramanlığın dibine vuran bir komutan, o komutanın destansı aşkı ve nihayetinde söz konusu kıza kavuşmasının önündeki engeller vs vs vs... Bunlar yok, baştan söylemiş olayım.

Hepimiz epik film deyince, en azından bir Truva bekliyoruz. Hele de söz konusu film Kayıp Lejyon'un spin-off'uysa beklentiyi siz düşünün. Yukarıda da dediğim gibi bunların hiçbiri yok filmde. Hadi hepsini geçtim. Komutanların, küme düşme potasındaki takımını maça hazırlamak için delirik bir vaziyette takıma talimat yağdıran teknik direktör misali ordusuna gaz verme sahnesi bile yok koskoca filmde. Hal böyle olunca Truva'yı bile aratır cinsten epik örnekler arasına girmekten kurtulamıyor Centurion. Artık kendimi nasıl hazırlamışsam bunları görmeye, film bittiğinde sadece ''bir de utanmadan, afişe savaş sahnesi koymuş şerefler'' diyebildim. Tamam anlaşıldı sanırım, filmde bunların olmadığı demii :)

Klasik epik entrumentaller yok ama film hepten de boş değil tabii. Şuana kadar hiçbir epik filmde -rastladıysam da- hatırlayamadığım milliyetçilik göndermeleri mevcut. Filmdeki grubun ufak bir mağarada, birbirlerini tanıma amaçlı yaptıkları kısa sohbetten bahsediyorum. İzlerken dikkat ediverin bir zahmet. Gerçekten de, milliyetin ne olup ne olmadığı mesajını gayet sade ve yararlı biçimde vermiş yönetmen. (Kendisi aynı zamanda senaryonun da sahibi)

Bu güzel milliyet mesajıyla beraber, mükemmel diye nitelendirdiğim Britanya dağlarının teşhiri, filmin benim nazarımdaki en iyi yönlerinden. Tabii bu türün olmazsa olmazı müziğin, filmin ilerisinde olduğunu da hatırlatmak boynumun borcu bu arada. Filmi geçen SoundTrackler her zaman saygıdeğerdir benim için.

Sözün özü, beklentisiz izlerseniz fazla sıkılmazsınız. Ben hiç sıkılmadım bütün bu dediklerime rağmen. 97 dk göz açıp kapayıncaya kadar geçti. Vermek istediğim tek mesaj; bilindik epik filmlerden olmadığıdır Centurion'un.

5 / 10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz blog sahibinin onayından sonra yayınlanacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...