11 Nisan 2012 Çarşamba

Hellowoo Goseuteu (2010) - Hello Ghost / Merhaba Hayalet


Ne zamandır dikkatimi çekiyordu Hellowoo Goseuteu (Hello Ghost). Ne izlesem dediğim bir zamanda gözüme ilişti ve biraz boş beleş bir film sandığımdan izleyeyim de aradan çıksın dedim. O nasıl yanılmadır Allahım, o nasıl bir yanlış değerlendirmedir! Sandığımdan anca bu kadar farklı bir film olabilirdi. Zaten daha en başta fark ediyorsunuz tüm kurguyu ama filmin sonuna kadar hiç bir motivasyon eksikliği yaşamıyorsunuz bu erken aymaya rağmen. Fena halde beğendim. Dahası etkilendim!

Efendim filmin dikkatimi çekme sebebi tekti. İsmi Tae-Hyun Cha. Onu çoğumuz My Sassy Girl'den tanıyor. Ben de elemanı bir hayli severim. Tam olarak bu roller için yaratılmış gibi bir hali var. Filmin posterini görür görmez de hemen bu dolaylardan bir şey belirdi içimde. Yine tam kendisine göre bir karakter bulmuş algısı oluştu. Bunda yanılmamışım ama :) Sanırım bir filmi bu kadar tek başına sürüklediği yoktur. 110 küsur dakikalık filmde neredeyse tek kişilik bir performans gösteriyor. Mimikler bitilesi durumda :)

Sizi bilmem ama yakın çevrem bu filmi izlemeden ölmeyecekler büyük ihtimalle :D O kadar sevildi, o kadar etkilenildi! Hani o kadar kolay etkilenen bir yapım da yoktur. Buna rağmen elimde olmadan etkilenmiş buldum kendimi.

Film her ne kadar basit gibi gözükse de, derinlemesine okuma yapılmaya çok müsait bir kurgusu var. Filmi izlediğinizde göreceğiniz ilk hikayesel anlatım, bence filmin en yalın özelliği. Kenara not ettim, bir de tam olarak filmin üzerine olan bir yazı yayımlayacağım. Filmin isminde de geçtiğinden spoiler olmayacağı düşüncesiyle şu kadarını söyleyeyim; hayalet kavramı reel diye nitelendirdiğimiz hayatı anlama yolunda kullanılabilecek en güçlü metaforlardan biridir ve film her ne kadar bu damardan fazla ilerlemese de, belki de ilerleyemese de, ilgili konuya dair bazı güçlü çağrışımları başarıyla ulaştırıyor izleyiciye. Hasılı, basit gibi görünse de, değil! Hatta çok az Kore filmine duyduğum saygıyı bile kazandı bendeniz tarafından :)

Bir ilk film olduğunu da vurgulamalı Hello Ghost'un. İsmini cismini ilk defa duyduğum Young-Tak Kim çekmiş filmi. Bir ilk film olarak çok başarılı buldum. Bu çıtayı düşürmezse çok ismini duyarız daha bu Young kişisinin.

Filmin bu kadar sevilesi olduğu mevzunda da yalnız değilim sanırım. Zira filmin ileriki yıllarda bir adet remakesi geliyor. Kim mi yapıyor..? Hollywood'dan farklı cevap gelmesini ne çok isterdik!

6+ / 10

1 yorum:

  1. İzledim filmi az önce. Öff diyorum. Bittim diyorum. Sağol diyorum...

    YanıtlaSil

Yorumunuz blog sahibinin onayından sonra yayınlanacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...