1 Ağustos 2012 Çarşamba

The Dark Knight Rises (2012) & AVP: Alien vs. Predator (2004)


Ben olaya filmbefilm (seri olarak :) ) olarak bakıyorum. Bakmak istiyorum :)

Bu seriyle Batman, genel kitleleri kazanarak, sinemaya kazandırılmıştır. Diğer filmler hep bir şekilde süper kahraman filmi olarak yaftalanıp bir kısım izleyici için önemsenmişti. Lakin bu seri ile çok fena bir şekilde ciddiye alınmış durumda. Dahası alınması gereken bir durumda.

Bu açıdan tam bir epic conclusion durumu var The Dark Knight Rises'de. Batman Begins ile bismillah denilen süreç, başlangıcına yakışır bir nokta ile nihayete ermiş. Oyuncular, oyunculuklar muhteşem. Arada birkaç çok güvenilen oyuncu, kendi yarattıkları beklentilere cevap veremese de, bu böyle :)

Müzikler kelimelerle anlatılabilemez. Film ne ise Hans Zimmer en az bir tık yukarıda algılatıyor yapımı. Ruh katmıştı seriye, bu film ile o da çok güzel bir nokta koymuş.

Batman Begins kalbimde çok ayrı bir yer zimmetlerken The Dark Knight ise beynimde öyle bir yer zimmetlemişti. Tek korkum bu iki filmin arkasında kalması idi The Dark Knight Rises'in. Korktuğum gibi olmadı. Aralarına çok güzel ilişmiş durumda.

Christopher Nolan çok fena sevdirdi kendini. Şu ihtişamlı yapımlarının büyüsünü lütfen korusun. Finalleri kendisi gibi çeksin vs vs.

Sabahlara kadar konuşulsa az. Birkaç kere daha sinemada izlerim sanırım. O sebeple daha sonradan ekleme yapmaktansa, sonradan bir yazı düşünüyorum. Şimdilik böyle kalsın sıcağı sıcağına.

Bir de ekleyeyim; sıfır spoiler, alınan hazzı doruklara çıkarıyor :)

The Dark Knight Rises (2012) 8+ / 10




Valla şimdi ne desem bilemedim. Alien serisinin Predator serisi ile birleşmesi temalı bir film ama her iki seriye de uymamış. Predator serisi benim için son derece vasat (belki vasat altı) bir seriyken, Alien serisi anlı şanlı bir seridir. Lakin gidip her ikisini aynı potada eritmeye çalışırsan, olmaz. Olmamış. Alien ismi karalanmış. O ahenk, o gerilimle karışık korku öğeleri yerlerde sürünmüş vs vs.

Fazla bir yorum yapasım yok. Zira spoilersiz anlatılabilemez bu film. O kadar içeriksiz ve hikayeye dayalı bir senaryo var ki ortada, Alien ve Aliens filmlerinin makaraları kutularında sızlıyordur. O derece düz bir film olmuş.

Gerçi kötü değil. İlk iki Predator filminden aşağı değil en azından benim nazarımda. İçerikle fazla ilgilenmeyen, aksiyonun bol olduğu filmleri seven izleyici için biçilmiş kaftan bile denilebilir. Ama mantık hataları vs fazlasıyla var.

Bir de kalem sahnesi ile Aliens filmine atıf gördüm sanki. Eferim :) Bu sahnenin hatırına yukarı tamamlıyorum;

AVP: Alien vs. Predator (2004) 4 / 10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz blog sahibinin onayından sonra yayınlanacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...