19 Kasım 2012 Pazartesi

AVPR: Aliens vs Predator - Requiem (2007) & About Schmidt (2002)


Predator serisine zaten fazla bir sempatim yok ama Alien serisinin bu hale gelmesi çok üzücü. 3. filmden sonra tepetaklak olmuştu. Ama bu filmle beraber pes etmişler tamamen. Tam bir teen slasher filmi. O kadar vıcık, o kadar basit ve o kadar ucuz. Klişelerin hepsi toplanmış filmde. Fedakar anne kurtulur, hükümete güven tamdır, bunlara karşı gelen herkes belasını bulur...

He ama kafa dağıtacağım diyenler için olmuş. Kan, vahşet gırla. Bilim-kurgu temelli ilk filmlerin o güzelimsi koruyuculuğu asla yok. Açmışlar kan musluklarını, neredeyse tüm saldırılarda fazlasıyla kullanmışlar.

Pek beklentim olmadığından umduğumu buldum. O sebeple hayal kırıklığı yaşamadım ama cidden üzülüyor insan. Alien serisi bu hallere düşmemeliydi. Nerede o ilk film, nerede o ikinci film ve nerede bu film. Çok fark var, anlatılamaz.

Ama seri tamamlansın derseniz, ki bir de yeni bir tür çıkıyor bu filmle beraber, izleyin derim. Neleri izlemiyoruz, Alien serisi mi geri kalsın sanki :)

Yukarı tamamlıyorum;

AVPR: Aliens vs Predator - Requiem (2007) 3 / 10




Çok zamandır beklediklerimden. Beklentim hep yüksekti, karşılamayacağını düşündüm, erteledim devamlı. İyi yapmışım. Zira şu filmi (daha) toy zamanlarımda izlemiş olsam büyük ihtimalle yazık ederdim canım filme. Gerçi ara sıra izlemek lazım daha da oturması için ama daha önce izlemiş olsam büyük ihtimalle tekrar edilecekler listeme almazdım. Yazık olurdu!

Film bir eleştiri. Başlı başına bir eleştiri. Ama eleştiri kavramının en somut hali. Veya bilinen eleştiri kavramından bağımsız bir eleştiri diyelim. Ya da derin bir eleştiri diyelim. Yeter ki esaslı bir söylem üzerine kurulu, harbici bir drama olduğu belli olsun.

Asıl hedef her ne kadar Amerikan rüyası gibi gözükse de, insan yaşamı daha bir oturuyor hedefe. Üzerine söylenecek çok şey var ama hangimiz o kadar cesuruz ki aceb? Bir yerden sonra kendimizi dışlarız yazılacakları kaleme alırken. Şöyle bir düşünüyorum, yok yazamam bu filme inceleme. Olmaz. O kadar samimi veya dürüst değilim. O kadar önemsiz kılamam benliğimi. Nefsim engeller yazılacakları...

Film derin arkadaşlar. İzlenesi ama izlemezseniz de hayırlı olabilir. Ortaya karışık bir güzelleme yapalım, dikkati çekilenler nasiplensin!

Ekleme: Yorum bitti. Kalktım pc'den. Ya Hu, dedim, bir şeyi eksik yaptım ama! Nedir nedir diye düşünürken birden düştü jeton. Jack Nicholson!!! Çok üstten oynamış. Hani normal oynadığı film zaten yok ama vurgulanmazsa böyle de rahatsız ediyor işte. Hadi bırakın başka şeyleri, sırf Jack Nicholson için izlenir bu film.

About Schmidt (2002) 8+ / 10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz blog sahibinin onayından sonra yayınlanacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...