18 Kasım 2012 Pazar

Factotum (2005) & Vozvrashchenie (2003)


1987 yapımlı Barfly'dan daha bir güzel uyarlanma denilebilir Factotum'a. Her iki filmi yönetmenleri olan Barbet Schroeder ile Bent Hamer açısından kıyaslamaktansa, senaryo bağlamında kıyaslamak daha yeğ. Barfly ağır drama iken Factotum tam bir biyografi olmuş. Bu haliyle bile geçmiş Barfly'ı :)

Hank Chinaski'ler üzerinden de gidilebilir. Sonuç yine değişmez. Mickey Rourke'nin performansını ziyadesiyle beğenmiştim ama Matt Dillon da çok başka oynamış. Ki kendisini sevmem. Katışıksız bir sevmeme halidir bu. Kendilerini genelde düz ve üst performans istemeyen rollerde gördüğümüzden dolayı olacak, o kadar da sağlam bir oyuncu gibi bir imaj oluşturamamıştı zihinlerde. Lakin şu performansı o imaja göre inanılmaz duruyor. Aşmış durumda kendisini.

Çok matrak, eğlenceli, gerçekten komik, akışkan... bir hayli özellik sayabiliriz filme. Şu haliyle kayıp hazine bile denilebilir. Süresi de filmin kimliğine tam uymuş ve fazla uzatmadan bitirmişler.

Bukowski'ye deli olanlar bu filme de deli olacaklardır. Ben yine de izleyin derim. Ayrı filmlerden.

Factotum (2005) 7 / 10




Çok doluymuş bea film, cidden şaşkınım. Hiç bu kadar çarpacağını düşünmemiştim izlemeye koyulurken. Hafif bir gözlem, az biraz tema yoğunluğu, üstüne bir de hoş doğa görüntüleri olur demiştim ama bambaşka bir şey çıktı. Çok dolu, çok yoğun, inanılmaz derin...

Andrey Zvyagintsev, Elena ile kalbimi çalmıştı. Ama şimdi bakıyorum da Elena bir geri vites olmuş Andrey için. Böyle bir filmden, hem de 8 yıl, sonra Elena gibi film çekmiş olmak şaşırtıcı. Elena hoş bir film lakin bununla kıyaslanmaz bile.

Farklı farklı okuma yapılabilir filme. Şöyle bir saydım hemencik kafadan da, en az 4 tane belli başlı disiplin içinde anlamlandırılabilir genel mevzu. Ama psikoloji en esas başlık olur sanırım. Baba teması üzerine daha net film hatırlıyor muyum emin değilim.

Sondaki müzik hele bitirdi bendenizi. Sırf onun için bile izlenir ama mananın bini bir para. İlla izlemesi lazım sinemaseverlerin. Resmen ilaç gibi geldi. Ne zamandır böylesine denk gelmemiştim. Tekrarı hakediyor, inceleme yazmak neredeyse farz!

Yönetmenin ilk filmi olması ise şaka gibi. Bunu söylemem lazım zira var o işte bir iş :D

Ben şimdiden iyi seyirler dileyeyim :)

Vozvrashchenie (2003) 8+ / 10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz blog sahibinin onayından sonra yayınlanacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...