28 Aralık 2010 Salı

Frozen (2010) - Soğuk ve Yüksek Bir Gerilim


Gerilim türünden pek hoşlanmıyorum. Daha doğrusu korkuya dönük gerilimlerden, yoksa psikolojik-gerilimler candır. Korku-gerilimleri sevmeme nedenim, sürprizlere açık olmamaları. En azından beni şaşırtanına pek rastlamadım. Toplasam 5'dir 10'dur tüm hayatımda, sevdim diyebileceğim korku-gerilim filmi. O derece uzağız arkadaşla.

Korku-gerilimden ne kadar hoşlanmıyorsam tek mekan filmlerini de bir o kadar severim. Çeşitli ucuzluklara kaçamaz yönetmen bu tür filmlerde. Diyaloglar zaten filmi yüklenen neredeyse tek öğedir. Bu açılardan bakınca Frozen sınıfı geçti. Yani tek mekan filmi olma avantajını ustaca kullanmış. Gerçi puan olarak öyle ahım şahım bir durumda değil benim gözümde Frozen ama mevzu-u bahis korku-gerilim olunca sınıfı geçmesi bile yetiyor bir filmi sevmem için.

Filmi izleme nedenim bu sefer afişti. Bas bas bağırıyordu gereceğim diye. Tabii ben de gerilime hasret biri olarak hemen zıpladım. Lakin filmin girişi resmen ofsayt. Klasik gençlik filmlerinden hiç farkı yok ilk 15-20 dakikasının. Başladığım filmleri yarıda bırakma gibi bir alışkanlığım olsa kesinlikle kapatırdım. Tabii sonradan film tek mekana geçti ve diyaloglar başladı. Aslında diyalog diyalog diyorum ama öyle beklentinizi yükseltmeyin. Ortalama gerilim filmi standardına göre göz dolduruyor diyaloglar.

Film geriyor mu, geriyor. Ama izleyen bazı kadınların ayılıp bayıldıkları söylentileri bana göre tamamen uydurma. Bu filmde de bayılınırsa, kanlı korku filmlerinde ne yapmalı? Ben korkudan daha çok, acizliği gözler önüne sermesi açısından önemsiyorum filmi. İnsanın doğa karşısında ne kadar da aciz olduğunu çok açık anlatıyor. Bu açıdan kesinlikle izlenmeye değer bir film.

Aslında bu filme yazı yazmamın en önemli sebeplerinden biri Adam Green. Hem yazıp hem yönetme özelliği olması zaten yeterli bir sebep sevmem için. Üstüne bir de bu kadar genç yaşta bu kadar çok projeye imza atmış olması var. Hepsinin üstüne devamlı kısa film çeken birinin, arada sırada çektiği uzun metrajlı filmlerinde çıtayı hiç de aşağı koymaması var ki, var olan sempatiyi hepten pekiştiriyor.

Filmin bir önemli özelliği de oyunculukları. Başroldekiler genç görünümlü, dolgun kariyerli oyuncular olunca ortaya böyle bir performans çıkıyor haliyle. X-Men serisinden tanıdığımız Shawn Ashmore'nin bu filmde olması da az gülümsetmedi. Zira X-Men'de IceMan'i canlandırmıştı :)

Sonuç olarak, izlenilesi korku-gerilimlerden Frozen. Film sıkıntısı çekiyorsanız şans tanıyın derim.

5 / 10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz blog sahibinin onayından sonra yayınlanacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...