28 Şubat 2012 Salı

84. Oscar Ödülleri Artık Sahiplerinde


Bu sene sinema açısından yavan geçti diyenleri çok duyuyorum-duyuyoruz. Sanmıyorum; bir Melancholia, bir The Tree of Life, bir Drive... bu filmler çok mühim. Ama bununla beraber Oscar'ın bu seneki sönüklüğü mevzusunda oluşan genel mutabakata hakkını vermek lazım. Zira bu tip, senenin en sağlam filmleri ne yazık ki görülmediler Akademi tarafından. Görülenler de kıyıdaki kategorilerde görüldüler. The Tree of Life dışında, sağlam kategorilerde aday olan bile yok. Kaldı ki, olsaydılar bile kazanamayacakları (Akademi'nin vermeyeceği :P), bilmek için bilge olunması gerekmeyen bir bilgi çeşidiydi :)

Neyse efendim, her sene Akademi'ye söverken buluyorum kendimi. Yapmayacağım daha da. Seviyorum ama Ben Oscar'ı. Sinema dediğimiz şey yaşıyorsa en büyük etkenlerinden biri de bu ödül töreni ve bu ödül törenini var edenler. Hakları ödenmez, diyerek yalandan bir bağlama çekelim ve ödüllere geçelim.

Öncelikle Billy Crystal konusuna değinmeli. O nasıl bir jeneriktir. O nasıl bir açılıştır. O nasıl bir gönderme içerikli sunuştur. Ben çok sevdim. Hiç sanmıyordum bu kadar güzel olacağını. Sanırım gecenin en iyi tarafı Billy Crystal idi. 9. kez sundu töreni bu sene. Ama daha 9'larca kez sunmalı. 2 senede bir bekliyorum şahsen :) Bununla beraber çok sade olduğunu da eklemeliyim. Hani tek adamım zaten Ricky Gervais. Hep o sunsun isterim ama Akademi'ye çok bol gelir eleman.

Gecede öyle şok gibi şeyler yaşanmadı ama değinilecek çok şey var. Son yıllardaki en temiz ve tertipli törendi bana kalırsa. Kodak'a uygun bir final oldu hasılı.

Gecenin içerik galibi The Artist, teknik galibi de Hugo. Tüm ödüller bu şekilde özetlenebilir sanırım. Daha da girmeyeyim. Doluyummmm! 

Son bir de Hans Zimmer mevzusu var ama Akademi'ye sövmeyecektim. Bozmamak adına girmiyorum. Çok ayıp! demekle yetineyim.

Tüm ödüller şöyle;

En İyi Film: The Artist 
En İyi Yönetmen: Michel Hazanavicius – The Artist 
En İyi Erkek Oyuncu: Jean Dujardin - The Artist 
En İyi Kadın Oyuncu: Meryl Streep - The Iron Lady 
En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu: Christopher Plummer - Beginners 
En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu: Octavia Spencer - The Help 
En İyi Uyarlama Senaryo: A.Payne ve Nat Faxon & Jim Rash - The Descendants 
En İyi Orijinal Senaryo: Woody Allen - Midnight in Paris 
En İyi Yabancı Film: A Separation (İran) 
En İyi Görüntü Yönetimi: Robert Richardson - Hugo
En İyi Sanat Yönetmeni: Dante Ferreti, Francesca Lo Schiavo - Hugo

En İyi Animasyon: Rango (Gore Verbinski) 
En İyi Belgesel: Undefeated (TJ Martin, Dan Lindsay, Rich Middlemas) 
En İyi Animasyon (Kısa Metraj): The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore 
En İyi Belgesel (Kısa): Saving Face (Daniel Junge, Sharmeen Obaid-Chinoy) 
En İyi Kısa Film: The Shore (Terry George, Oorlagh George) 
En İyi Müzik: Ludovic Bource - The Artist 
En İyi Şarkı: Bret McKenzie - Man or Muppet (The Muppets) 
En İyi Görsel Efekt: Rob Legato, Joss Williams, Ben Grossman, Alez Henning - Hugo 
En İyi Kurgu: Kirk Baxter, Angus Wall - The Girl With The Dragon Tattoo 
En İyi Ses Miksajı: Tom Fleischman, John Midgley - Hugo 
En İyi Ses Kurgusu: Philip Stockton, Eugene Gearty - Hugo 
En İyi Makyaj: Mark Coulier, J. Roy Helland - The Iron Lady 
En İyi Kostüm: Mark Bridges - The Artista

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz blog sahibinin onayından sonra yayınlanacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...