18 Temmuz 2012 Çarşamba

The Best Exotic Marigold Hotel (2011) & Batman Begins (2005)


Bazı filmler oyuncu kadroları için izlenir. Böyledir. Bu film de onlardan biri. Başroldeki ablaların (aslında teyzelerin) ve abilerin (aslında amcaların) tamamı tanıdığımız, oyunculuklarına hayran olduğumuz isimler. Judi Dench, Tom Wilkinson, Bill Nighy, Penelope Wilton, Maggie Smith vs vs. Hepsi de büyük oyuncudur gözümde. Ve hepsi de isimlerinin hakkını veriyor bu filmdeki performanslarıyla. Oyuncular için izleyip, tatmin olmanın adı diyebiliriz The Best Exotic Marigold Hotel'e.

Deborah Moggach'ın "These Foolish Things" kitabından uyarlama imiş filmimiz. Daha önceden duymadım, etmedim ilgili kitabı. Aslında biraz da konusu çekti dikkatimi, yoksa izleyeceğim yoktu. Ki konusu için film izlemem. Bir grup yaşlının, hayatımın tatili, tadında takılmaları ilginç geldi. Her daim ölümü düşünen, yaşlanmanın dehşetengiz bir şey olduğunu tahayyül eden biri olarak, bu tür konular her zaman dikkatimi çekiyor. İnsanın pişmanlık yaşamadan bile pişmanlığın zirvelerinde dolaşması için hayli işlevsel bir düşünüş biçimi bu. Güzel bir şeyden bahsediyorum bu arada :) Herkese tavsiye ederim. Ölümü, yaşlılığı her daim düşünün derim. (Sinemadan hayata dair bıdıklıklar vol. 1753 :oleyo:)

Film bu meselelere dairliği açısından hoş. Ama bir "üst film" değil. Az biraz öyle bir beklentiye girmiştim ne yalan söyleyeyim. Ama bu haliyle de fazlasıyla memnun kaldım yapımdan. Hindistan'ı da seviyoruz tabii bir de, sokakları olsun, insanları olsun görmek zevkli idi. Yeri gelmişken söyleyeyim. Film İngiliz yapımı, orda burda Hindistan filmi diye geçiyor, kanmayalım böyle şeylere.

Ben tavsiye etmiş olayım. Hoş film demekten alamıyorum kendimi. Yaşı biraz daha ilerlemiş izleyiciler için daha ideal olduğu ekleyip, yukarı tamamladığımız puanını verip kaçalım bu seferlik.

The Best Exotic Marigold Hotel (2011) 6 / 10




The Dark Knight Rises, bilindiği üzere, ülkemizde 27 Temmuz'da vizyon görecek. Kaç yıldır beklediğim bu, muhteşem olma umutlarımın zirvelerde dolaştığı, film öncesi serinin diğer filmlerine tekrar yapmadan olmazdı. Zaten tekrar yapmaya yer aradığımdan, normalden çok daha leziz oldu bu sefer.

Sanırım 4. veya 5. tam izleyişim bu. Film tekrarlamayı seven biri olmadığım gibi nefret bile ediyor olabilirim. O açıdan bakıldığında muazzam bir sayı bu, not etmiş olayım :) Hepsi bir öncekinden daha iyiydi. Yine aynısı oldu ve film çok daha oturdu. Christopher Nolan filmlerinin ortak özelliğidir; alınan haz, her seferinde artar. Esenlikler diliyoruz kendisine.

Üzerine neler neler denmez ki. Christopher Nolan ya Hu, Christopher Nolan! Büyük adam cidden.

Hans Zimmer'e bir daha aşık oldum diyebilirim. Bir insan bu kadar ilahi duyguların insanı nasıl olabilir!

The Dark Knight bizi bekler 27 Temmuz'dan önce...

Daha önceden şöyle kısa bir şey yazmıştım, buyurunuz; Batman Begins (2005) - Efsane Yeniden...

Batman Begins (2005) 8+ / 10

1 yorum:

  1. Batman Begins'i henüz izlememiştim, utandım izledim yorumdan sonra. Muazzammış. Sanırım 2-3 defa daha izleyeceğim bugün yarın :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz blog sahibinin onayından sonra yayınlanacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...