13 Eylül 2010 Pazartesi

Mhp'nin Evet'leri


Henüz sonuçlar yeni yeni belli olmaya başladı ama ilk anda gözüme Mhp'nin oylarında büyük bi erime olduğu çarptı. 29 Mart'da Mhp büyük bir atılım yapmış ve belediye seçimlerinde oy oranını en çok artıran parti olmuştu. 2004'teki 4 il-72 ilçe belediye sayısını 10 il-129 ilçe belediye sayısına yükseltmişti. Referandum dönemindeki 'hayırcı' tutumuyla da bu kazandığı toplamda 139 belediye 130'a düşmüştü.

'İlk bakışta göze çarpan Mhp düşüşüne en gerçekçi sağlama, bu belediyelerin analiziyle olur'  diyerek hemen bu belediyelere odaklandım çıkan sonuç Beni destekler mahiyette. Toplam 130 belediyenin 101'i çoğunluğu da açık ara EVET demiş.


Mhp yönetimi için daha kötü olan durum ise, hayır diyen 29 belediyesinin hepsinde oylar kafa kafaya. Mhp'nin 'halk mı millet mi' ikilemindeki devletçi tutumu devam ettikçe ve Chp ile kurduğu bu yakın kardeşlik bağı, kemikleşmiş %6-7 oy aralığına dönmesi süpriz olmayacaktır. Her ne kadar şuanki Mhp yönetimini gram kadar sevmesem de, demokrasi tek partili bir yönetim biçimi değildir. Mhp gibi köklü bir partinin baraj sorunu yaşaması, Benim gibi erken-gençlik dönemlerini bu partiye gönül vererek geçirmişlerin bir hayli şaşkınlık yaşamasını sağlayacaktır, demokrasimizin zayıflamasının yanında.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz blog sahibinin onayından sonra yayınlanacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...