27 Şubat 2011 Pazar

Oscar Töreni'ne Saatler Kala Son Tahminler


Ve şu dakika itibariyle takvimler 27 Şubat'ı gösteriyor. Artık Oscar gecesine sayılı saatler kaldı. Adettendir diyerek tahmin yapayım istedim. Gerçi daha önce yapacaktım ama önemli adaylıkları olan filmleri izlememiştim. Şuan itibariyle True Grit dışında birden fazla adaylığı olup da izlemediğim film kalmadı. Onu da izlerim diye sanıyordum ama HD inadım tuttu. O da eksik kalsın deyip direkt Oscar'a bağlanayım dedim.

Akademi'yle beğenilerimiz çoğu zaman tutmuyor. Bu yüzden tek bir tahmin listesi yapmak havanda su dövmekten farksız olacak. En güzeli Oscar'ın nasıl şekilleneceği ve nasıl şekillenmesi gerektiği olmak üzere iki liste yapmak. Malumunuz Inceptioncuyum. En iflah olmayanından olmakla da övünüyorum ayrıca. Adaylığı olan kategorilerde Inception'u ıskalayacağımı sanmıyorum. Bakalım nasıl bir şey çıkacak ortaya :)

127 Hours'a birkaç şey söylemem lazım. Filmin türü-tarzı, rakipleriyle yarışmasının önündeki en büyük engel. Yarışması demek yanlış olabilir. Zira bu durumda bile harbi harbi yarışıyor ama çok dezavantaj sağlıyor kendisine. Eğer emektir, oyunu kuralına göre oynamaktır gibi raconlar olmasa 127 Hours'un diğerlerinden hiç eksiği yok derdim. Mesela oyunculukta, James Franco'yu inanılmaz başarılı buldum. Lütfen filmi yavaş ve mümkünse 2-3 defa izleyin. Yönetmenle bir olup resmen hayat dersi vermişler 94 dakikada. Şahsen 2 gündür monitörün bir kenarında küçük halde devamlı oynatıyorum filmi. Bazı noktalar yakaladım kendimce. İleriki günlerde onları da yazmayı düşünüyorum. Gerçekten üstün bir iş var ortada ama işte hakkaniyet denilen şey duygusal takılmayı engelliyor. The King's Speech'deki performansı eğer ödüllendirilmezse Colin Firth'in, en az Christopher Nolan'a üzüldüğüm kadar üzülürüm.

Christopher Nolan demişken geleneksel çemkirmemi yapayım. Çemkirirken de bir günah çıkarayım. En iyi yönetmen ödülünü benim sorumluluğuma verseler, seç birine ver diye. Yine de tüm sevgime rağmen Nolan'a vermem. Zira diğer filmlerde yönetmenler gerçekten çok iyi işler çıkarmışlar. Ama aday bile yapmamak mı! Lütfen Akademi, lütfennn. Biz sana yaklaştıkça, sen bizden kaçıyorsun. Böyle uçuk hareketlerde bulunmazsam sevinirim ileride.

Son olarak Oscar adaylığı olan filmlerle ilgili yazılarım şunlar diyerek listelerimi yazayım.

127 Hours (2010) - Geçer Mi 127 Saat?
The Fighter (2010) - Christian Bale Oynuyor, Biz De İzliyoruz...
Black Swan (2010) - Natalie Portman Vs. Darren Aronofsky
The King's Speech (2010) - Colin, O Nasıl Performanstır Öyle?
The Social Network (2010) - Yoksa Siz De Mi Facebook Filmi Sandınız?
Toy Story 3 (2010) - Efsane, Efsanevi Biçimde Dönmüş


İstediklerim
En iyi film: Inception
En iyi erkek oyuncu: Colin Firth (The King's Speech)
En iyi kadın oyuncu: Natalie Portman (Black Swan)
En iyi yardımcı erkek: Christian Bale (The Fighter)
En iyi yardımcı kadın: Melissa Leo (The Fighter)
En iyi yönetmen: Darren Aronofsky (Black Swan)
En iyi orjinal senaryo: Inception
En iyi uyarlama senaryo: The Social Network
En iyi animasyon: Toy Story 3
En iyi görüntü: The King's Speech
En iyi kurgu: The King's Speech
En iyi sanat yönetimi: The King's Speech
En iyi kostüm: Alice in Wonderland
En iyi müzik: Inception
En iyi ses mixi: Inception
En iyi ses kurgusu: Inception
En iyi görsel efekt: Inception

Tahminlerim
En iyi film: The King's Speech
En iyi erkek oyuncu: Colin Firth (The King's Speech)
En iyi kadın oyuncu: Natalie Portman (Black Swan)
En iyi yardımcı erkek: Christian Bale (The Fighter)
En iyi yardımcı kadın: Melissa Leo for (The Fighter)
En iyi yönetmen: David Fincher (The Social Network)
En iyi orjinal senaryo: Inception
En iyi uyarlama senaryo: The Social Network
En iyi animasyon: Toy Story 3
En iyi yabancı film: In a Better World (2010)
En iyi görüntü: The King's Speech (2010)
En iyi kurgu: The King's Speech
En iyi sanat yönetimi: The King's Speech
En iyi kostüm: Alice in Wonderland
En iyi müzik: The Social Network (2010)
En iyi ses mixi: Inception
En iyi ses kurgusu: Inception
En iyi görsel efekt: Inception

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz blog sahibinin onayından sonra yayınlanacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...