16 Şubat 2012 Perşembe

08-15 Şubat 2012 Film Yorumları

Müstakil yazısı olan 3 filmimiz var bu hafta. Toplu yorum başlığımıza da kala kala 2 filmimiz kaldı;

- Real Steel (2011) 4 / 10
- Mystic River (2003) 8 / 10
- The New World (2005) 7+ / 10





Hollywood'u sevmeyenlerin ya da mesafeli durmayı tercih edenlerin her fırsatta Hollywood'un konu sıkıntısı çektiğini vurgulamaları meşhurdur. Hatta artık bir gelenek oldu diyebiliriz. Kendimden biliyorum. Bunu söylemezsem bir şeyleri eksik yapmışım gibi hissediyorum, o derece :D

Ahanda tam da o vurgunun filmi Friends with Benefits. Kaç defa izledik bilmiyorum şu mevzuyu. Her sene en az 2 tane film çıkıyor şu hikaye üzerine. İki-üç değişiklik yap, çek gitsin. Böyle bir şey yok ya Hu.

Şimdi böyle girdik, kötü film sanılmasın. Değil. Hatta iyi bile denilebilir. İşlediği mevzunun en iyilerinden hatta. Hatta ve hatta replikleri bomba gibi duruyor. Yazanları takibe bile aldım. Daha farklı mevzular üzerine çekecekleri filmleri merakla beklemedeyim. Zira gerçekten akıcı yazmışlar. Diyaloglar uzun ama asla sıkmıyor. Bunu yapmak gerçekten basit bir şey değil. Hasılı iyi efendim diyaloglar.

Justin Timberlake ve Mila Kunis'in uyumları dikkat çekiyor. Pek bir şey beklenmediği sürece oldukça eğlendirme potansiyeline sahip film. Hani sırf Los Angeles ve New York muhabbeti için bile izlenebilir. Türün olmazsa olmazı olan soundtrack neşesi de eklenmiş filme ve vakit geçirmek için ideal bir şey çıkmış ortaya.

Friends with Benefits (2011) 5 / 10




Hala hikayesini bilmeyen var mıdır bilmem bu kızcağızın. Zilyon kere sinemaya uyarlanmıştır, tabii diziler de var. Zaten hatırı sayılır bir kesim de kitabını okumuştur. Yani hala bilmeyen varsa da hikayeyi, bilemiyorum :)

Durum buyken, yeni bir şey vadetmeyen bir şey izliyoruz her seferinde. Bıkıyor muyuz? Kendi adıma konuşayım, asla ve kat'a! Her seferinde yeniden seviyorum hikayeyi. İçinde o kadar naif bir damar var ki, her izlenişte farklı yaşta oluyorum ve o yaşın getirisiyle farklı şeyler alıyorum. Böyle içi dolu turşucuk İngiliz edebiyatı hikayeleri bulunmaz nimet, söylemiş olalım. Bulduğunuz yerde affetmeyin :)

Bu uyarlamamızdaki Jane Eyre'miz, son zamanlarda ilgi çeperimize girmeyi başarmış olan Mia Wasikowska. Jane Eyre'nin o dikliğini, kişilikliliğini gayet güzel yansıtmış. Gözlerdeki o tarifsiz dirayet de fazlasıyla uymuş karaktere. Ben oldukça beğendim. Diğer Jane Eyre'lere laf atmayalım ama Mia Wasikowska hatırı sayılır bir durumda Top Jane Eyre listesinde :)

Değinmeyeyim diyorum ama Michael Fassbender'i feci halde seviyorum. Bence son 5 yılın açık ara en iyi aktörlerinden. Bu filmde de üzerine düşeni yapmış. Abiyi hala tanımayanlar var, deli oluyorum ya Hu :D

Film güzel efendim. Hatta oldukça güzel. Bu kadar güzel bir şeyle karışılacağımı hiç ama hiç ummuyordum. Onun da getirisiyle katmerli beğendim. Türü seviyorsanız kaçırmayın.

Jane Eyre (2011) 7 / 10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz blog sahibinin onayından sonra yayınlanacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...