8 Şubat 2012 Çarşamba

Batman & Robin (1997) - Batman Batman Olalı Böyle Zulüm Görmedi

Ve nihayet kaç ay önce başladığımı bile hatırlamadığım 1989'daki filmle başlayan Batman serisini tamamlamış bulunuyorum. Çok zorluydu bu süreç, bitmesine cidden çok sevinçlenmiş durumdayım. Christopher Nolan'ınkilerden sonra bu önceki Batman filmlerine vururdum. Hani zaman geçmiştir, belki haksızlık ediyorumdur diye üşenmedim baştan bir izleyeyim dedim tüm seriyi. Demez olaydım. Şu kadar diyeyim. Eğer Batman'i şu filmlerle tanımış ve
orada bırakmış bir insan evladı varsa Batman'dan nefret etmesi gerekir. Zaten bu filmlerle Batman'i tanısa bir insan, daha sonra hangi filmi çıkarsa çıksın izlemez ve orada bitirir ilişkisini. O kadar kötü, o kadar basit, o kadar bayağılar ki...

İlk iki film bir nebze iyiydi. Tim Burton farkı diyoruz o iyiliğe ama sonradan gelen üçüncü ve dördüncü filmler cidden basitlerdi. Özellikle de bu son film. Ne Batman'in derinliği kalmış ne de Batman'le ilgili herhangi bir şeyin. O karanlığıyla var olagelmiş Gotham City resmen oyuncak bahçesine dönmüş. Renkli renkli kostümler, vıcık vıcık replikler...

Bırakın Batman serisinin en kötü filmi olmasını, zorlarsak tüm zamanların en kötü filmleri arasında bile yer bulabilir Batman & Robin. Ya koskoca filmde bir tane sağlam replik olmaz mı! Yok! Hele hele Bane olayı var ki dillendirmek bile zor geliyor insana. Sen git Batman'in en zorlu düşmanını yancı yap. Bane karakterinin sadece ismi var, o kadar. Resmen Bane'den soğudum ya Hu. Allah'tan The Dark Knight Rises'te güzelce izleyeceğiz Bane'yi. Zira tüm film onun üzerine kurulu.

Bir de bu filmden sonra bile devam ettirmeyi düşünüyorlardı seriyi. Mümkün mü böyle bir şey? İyi de para kazandırmasına rağmen birileri kulaklarını çekmiş anlaşılan bu elemanların da bu filmle beraber bitti bu rezile yakın seri. Film 125 milyon dolara çekilip, 230 küsur milyon dolar kazandırdı bu arada. Günümüzde hatırı sayılır bir getiri bu. Ve bu film için inanılmaz bir başarı. Ama sanıyorum ki, sinemaya giden her izleyiciden ağır ağır küfür yemişlerdir. O 230 küsur milyon doları kazandıklarına bir hayli pişman olmuşlardır :)

Film oyunculuk açısından da beter durumda. Günümüzün yerlere göklere konulamayan George Clooney'i Batman'imiz bu filmde. Lakin eleman kendini gerçekten çok geliştirmiş. 1997'deki şu performansını her izlediğinde haline şükretmesi lazım. En vasat aktör bile katbekat üstün performans gösterirdi şu performanstan. İzlerken ben utandım! Daha diğer oyuncular var ve hepsi feci durumda ama bu kadar yeter. Ben ki hep yapıcı olmaya çalışan bir izleyiciyim. Bozdular valla ayarımı :)

Efendim İz-le-me-yin! İzlemeyin lütfen şu filmi. Sinemadan bile soğutabilir sizi. Yapmayın derim. Ama yine de hakkaniyetli davranıp hak ettiği puanı kırmadan vereceğim;

2 / 10

Not: Yazıda Joel Schumacher isminin geçmediğini farkettiniz mi!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz blog sahibinin onayından sonra yayınlanacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...