10 Temmuz 2012 Salı

Anger Management (2003) & The Elephant Man (1980)


Komik adamların eğlendirici ama fazla da bir şey beklenmemesi gereken filmlerinin yönetmeni Peter Segal'den bir film. Nasıl bir şey bekliyorsam, tam olarak karşılığını aldım diyebilirim. Güldüm, hatta son zamanlarda kahkaha attığım film hatırlamıyorum, ki bu seriyi bile sona erdirdim. Eğlendim hasılı.

Jack Nicholson ve Adam Sandler ikilisini daha uyumlu bulacağımı sanmıştım. Belki sadece öyle bir umduğunu bulamamak eylemi peydah olmuş olabilir. Ama oyunculuklar genel olarak mükemmele yakındı diyebilirim. Zaten sayamayacağım kadar ünlü oyuncu var filmde. Güzel oyunculukların yanına tanınan oyuncularla dolu bir cast eklenince tadından yenmiyor böyle filmler.

Fazlasıyla ünlü insan da var filmde. Eğer tanıyorsanız elemanları çok hoş sahnelere monte edildiklerini anlar ve artı puan verirsiniz kanımca.

Sonuç olarak hoş vakit geçirmek için ideal diyebilirim Anger Management filmine. Parolamız, beklentinin düşük olması :)

Anger Management (2003) 5+ / 10




Çok naif bir filmle karşı karşıyayız. Böyle başlamak istedim yoruma. Zira çok büyük bir kısım izleyici, filmi ilk olarak korku filmi sanıyor. Posteri olsun, konusu olsun, ismi olsun... hep bir korku türüne belirti gibi algılanıyor. Değil. Film tamamen naiflik üzerine. Bu algıya sahip arkadaşlar varsa lütfen değiştirsinler algılarını :)

The Elephant Man, bilindiği üzere gerçek bir yaşam öyküsünün perdeye yansıması. Victoria döneminde vuku bulmuş bir yaşam var elimizde. Belli başlı dönemlerini biliyordum John Merrick'in. Aslında filmden zevk almanızı veya filmi anlamanızı çok fazla etkilemiyor John Merrick'in hayatını bilmeniz. Ama bilmeniz de birkaç sahnede işe yarıyor. Neyse spoilere doğru kayıyorum...

Başrolümüzde enfes bir performans var. John Hurt resmen yaşıyor Elephant Man'imizi. Böyle, kendisi gibi olmayan/olamayacak, karakterleri canlandıran aktör/aktrisler inanılmaz performanslar çıkarabiliyor ortaya. Hani yüzü de gözükmüyor, adamı da görmüş olma ihtimali yok ama resmen mükemmel. Sabahlara kadar ardı ardına mükemmel dense yine de yetmez gibi...

Doktorumuz Anthony Hopkins da çok parlak bir performans sergiliyor. Hani belki de filmin asıl olayını Anthony Hopkins'in performansının parlaklığıyla algılıyoruz en iyi şekilde. O naifliği ortaya çıkaran en kilit rollerden biri...

Ben bu kadar ertelediğim/geç izlediğim için fazlasıyla pişmanım. Siz bu hataya düşmeyiniz, derim. David Lynch'in siyah-beyaz bir görüntüyle bu kadar canlı bir sunuş yapmış olmasına gerekli şehadeti yerine getiriniz.

Ben de normal insanlar gibi uyumak istiyorum John, yalnız değilsin hafız ;)

The Elephant Man (1980) 7 / 10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz blog sahibinin onayından sonra yayınlanacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...