17 Ekim 2012 Çarşamba

The Avengers (2012) & Jaws (1975)


2000li yılların sanırım en sansasyonel sinema gelişmelerinden biri patlayan süper kahraman filmleri. Marvel olsun DC Comics olsun her dünyaya ait süper kahramanların ultra müthiş efektli filmlerini izledik durduk neredeyse her sene. Demir Adam ile zirve yapan popülerlik artık evrenlerin toplanmasını farz kıldı da en nihayetinde The Avengers'i izleyebildik.

Filmi çok öncelerden bekledim ama sinemaya geldiğinde gidesim gelmedi bir türlü. Gitmek istediğimde de nasip olmadı. Kaldı bugüne. Yorumların geneli güzeldi. Tabi hal böyle olunca insan beklentiyi yükseltiyor. Alt metni olan, görüntü yönetmenliğinin çatır çatır konuşturulduğu bir şey bekliyor. Belki tam olarak bu damardan bir şey beklemiyor ama bunlardan da olacak diye umuyor.

Film bir kere fena bir şekilde hareketli. Kaç karşılaşma, kaç meydan savaşı var sayılamaz durumda. Efektler müthiş. Çok kaliteli espriler var ve hepsinde fazlasıyla eğleniliyor. 143 dakika olmasına rağmen çok kolay izleniyor. Hatta ne ara bitti anlamadım bile. Ama işte ne yazık ki beklediğim tarzda extralıklar bulamadım filme. Çok kaliteli bir eğlence filmi olmaktan başkası denemez durumda.

Türünün en başarılılarından olduğunu belirtmek lazım. Keşke bu hava yakalanmışken seri hiç bitmese. Belirlenmiş plan umarım devam eder. Oyuncular yaşlansa bile yenileriyle devam edilir de her sene böyle filmleri izlemeye devam ederiz. Zira sinemanın böyle filmlere de ihtiyacı var.

Hasılı rüya tadında geçecek bir 143 dakika için ideal. İzlemeyen de kalmaz sanırım :)

The Avengers (2012) 6+ / 10




Temelde ikiye ayrılır filmler; eğlencelikler, sarsıcılar. Bir de bunların hangisinin altında olduğuna tam karar veremediğim, biri gibi gözüküp diğeri gibi olanlar vardır. Jaws tam anlamıyla böyle bir film olagelmiştir benim için. İlk bakıldığında çerezlik bir korku filmi gibi algılamamak elde değildir. En azından benim için değildi. Zira çoğu izleyici gibi ilk izlememi çok erken yaşlarda yaptım bu filme. İlkokul yıllarının verdiği o ürkeklikle beraber hem korktum izlerken hem sudan çekindim, dolayısıyla yüzmekle olan ilişkim zedelendi vs vs, hem de eğlendim. Ama daha sonraki yıllarda gerçekleşen her izlememde toplumsal bir film olduğu gerçeği çok bariz bir şekilde gözüktü. Bu izleyişimde ise bu durum tavan yaptı ve hepten saygın bir konuma yükseldi bu esaslı film.

Steven Spielberg sinemasının yüz akı (yüz aklarından biri) demek istiyorum Jaws'a. Zira 60'lı yıllarda yükselip 70'li yıllarda çok farklı şekillere giren o hareketten tutun, taşra kapitalizmine kadar pek çok mevzu metin aralarında çok güzel işleniyor. Keşke ataleti yensek de bir inceleme yazsak şu filme, dedim durdum film boyunca. Sonradan izlemelerimde böyle hissettiğim film sayısı çok azdır bu arada :)

Müzikleri olsun, ikiye bölünmüş kurgusu olsun, alt metni olsun çok hoş bir film Jaws. İzlemeyen yoktur ama bir de bu gözle izleyin derim.

Jaws (1975) 8+ / 10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz blog sahibinin onayından sonra yayınlanacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...