18 Ekim 2012 Perşembe

Quiz Show (1994) & 8½ (1963)


Robert Redford'un eleştirel filmlerinden bir başkası. Bu sefer, 50'li yıllarda televizyonda yayınlanan bir bilgi yarışmasındaki şikeyi gözler önünde işlerken alttan alttan sisteme dokunmasına şahit oluyoruz abimizin. Çok hoş bir hikaye ve hikayeyi diri tutan bir senaryo...

Ralph Fiennes'ın böyle yakışıklı ve karizmatik rollere hiç gitmeyeceğini düşünürdüm. Alakası yokmuş. Bir hayli uymuş hatta o gülümsemesi tuzu biberi olmuş karakterin. Rol için düşünülen Tim Robbins, sanmıyorum ki, bu kadar başarılı olabilsindi. John Turturro ise inanılmazları oynuyor. Canlandırdığı karakteri nasıl yorumlamış, nasıl bir hava katmış, anlamak için izlemek lazım. Böyle yardımcı oyuncular oldukça sinema yaşamaya devam edecek :)

Televizyon dünyasının içine dair hoş bakışlı bir film için kesinlikle önerilir. Hatta ters vuran kurgusuna hayran oldum. Gerçek bir olaydan esinlenmiş olması da filme bir ton daha katıyor ki alınan zevkle doğru orantılı...

Sonuç olarak yönetmeni olsun, senaryosu olsun, oyunculuları olsun, çok iyi bir film Quiz Show. Şike'yi izleyin bir ara.

Quiz Show (1994) 7+ / 10




Sanırım yıl 2003'tü. O zamana kadar farklı gibi gelen bir mekanda, yine o zamana kadar farklı gibi gelen insanlarla izlediğim çok farklı bir filmdi Otto e mezzo (Eight and a Half). Hiç sıkılmadım desem ciddi manada doğru söylemiş olurum. Zira filmden ciddi manada haz aldım. Lakin anladıklarımı ortaya döksem koca bir hiçten belki biraz azı çıkardı ortaya. Bununla beraber o anlaşılmışlığın azlığı çoğu anlaşılmışlığın çok çok önündeydi. Niceliklerin niteliklerden bu kadar ağır darbe almalarına ilk şahit oluşumdu belki bu sahne!

Federico Fellini. Büyük usta. Çok büyük sanatçı. Kişiselliğini, genelleştirme eğilimlerine bulaşmadan ortaya koymasıdır bunun en büyük şehadeti. Bergman'dır o. Farklıdır. Filmi de kendisi gibidir. Kaçıncı izleyişim oldu. Hala hiçbir filmden aldığım hazzı tam anlamıyla bundan aldığım hazla karşılaştıramıyorum. Farklı. Evet farklı. Çok farklı.

Bir sanatçının kendi iç dünyasının neye benzediğini merak edenler için çekilmiş diyeceğim, filme bir misyon yükleyeceğim. Fellini'nin peşlemesinden korkuyor ve hemen vazgeçiyorum. Sadece izleyin diyorum. Erkeklere daha da izleyin diyorum. Erkekseniz izleyin diyorum :)

8½ (1963) 8+ / 10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz blog sahibinin onayından sonra yayınlanacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...